Basic Fit

Brand partnership om merk imago te verhogen

Basic-Fit is het grootste fitness-merk in Europa. Maar de ambitie blijft hoog. Waar vroeger de basic voor een basis aan materiaal stond, staat hij nu voor het doel om van fitness voor iedereen een basic te maken.

Met die intentie wou Basic-Fit aan een plan werken om het merk nog groter te maken onder een doelgroep waar nog volop kansen liggen. Dit deden ze liefst in de vorm van een brand partnership waarbij er op lange termijn werd gebouwd aan het merk. Main purpose is merkimmago van Basic-Fit verhogen onder de doelgroep vrouwen 16-54 in Vlaanderen.

Sociale media als hefboom

Er werd een exclusief partnership aangegaan met Flair waarbij Romy Schlimbach als influencer een belangrijke rol speelde.

We bedachten de 12-wekenchallenge waarbij we telkens gingen nagaan met welke excuses iedereen moeite heeft om niet te gaan sporten. Waarom 12 weken? Omdat er 12 weken nodig zijn om een routine op te bouwen. Samen met Flair én Romy zijn we een aantal excuses gaan tackelen om aan te tonen dat je eigenlijk geen excuses nodig hebt en dat het zo makkelijk is om van fitness jouw basis te maken.

We gingen hierbij voor de volle mediamix: print artikels, online content artikels met videocontent en als cherry on the cake een redactionele podcast bestaande uit 5 delen, waarin onder andere Romy ook haar verhaal terug deed.

Daarnaast voorzag Romy haar eigen social mediakanalen regelmatig van posts waarin je haar traject, haar eigenste 12-wekenchallenge kon volgen.

En de resultaten?

Die mogen er zijn!

Deze grote campagne resulteerde in branded stories in print en online waarbij de Flair lezeressen het 12-weken traject konden volgen.

We deden eerst een kickoff met de gekende straatpraatvideo’s op flair.be waarbij de lezers werden gepolst naar hun excuses. Vervolgens konden de lezers gedurende 12 weken ontdekken hoe ook zij van fitness hun basis konden maken.

Beluister hier de podcast