Vijftigplussers zijn modebewust
Naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Plus Magazine organiseerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de redactionele pijlers van het magazine: financiën, technologie, toerisme, wonen, gezondheid en beauty. Hieruit blijkt onder andere dat de meerderheid van de vijftigplussers het uiterlijk nog steeds belangrijk vindt (90%).
3 op de 4 vijftigplussers besteden aandacht aan hun kapsel en 34% volgt de modetrends. Inspiratie voor hun modeaankopen halen ze voornamelijk uit het bekijken van winkeletalages (42%), magazines (24%) en internet (14%).
Ook in schoonheidsproducten hebben vijftigplussers nog steeds interesse. 56% zegt vertrouwen te hebben in biologische verzorgingsproducten en 16% vindt het leuk om met make-up zelf nieuwigheden uit te proberen.
Bovendien vindt het merendeel dat felle kleuren (93%) en hoge hakken (80%) ook vijftigplussers nog altijd flatteren.
Zin om nog meer cijfers omtrent deze trendgevoelige doelgroep te krijgen? Geef ons dan nu een seintje.
Bron: Roularta Research / Enquête Plus Magazine, 2018.