MINI
Roularta Advertising en MINI zetten print in voor duurzame en creatieve campagne
Roularta Advertising, dentsu en MINI slaan de handen ineen om duurzaamheid en creativiteit samen te brengen in een unieke campagne. Ter ere van de lancering van de nieuwe MINI Aceman Electric en het 65-jarige bestaan van de iconische MINI (1959) krijgen lezers van Knack en Le Vif op 18 december een bijzondere verrassing in de brievenbus.
Twee primeurs in print
Deze campagne introduceert twee innovaties in de printsector:
- Voor het eerst worden Knack en Le Vif verpakt in een duurzame papieren wikkel als alternatief voor plastic.
- De achterkant van de wrap bevat een bouwplan van de iconische MINI uit 1959, waarmee lezers zelf een MINI kunnen knutselen en personaliseren met stickers.
Deze aanpak toont aan dat printmedia niet alleen creatief maar ook duurzaam kan zijn. Door de wrap op een speelse manier herbruikbaar te maken, zet deze campagne een stap vooruit richting een groenere toekomst.
Duurzaamheid en fun gaan hand in hand
637.600 lezers ontvangen deze innovatieve wrap, waarmee ze een eigen MINI kunnen bouwen. De auto kan als feestelijke decoratie dienen, bijvoorbeeld in de kerstboom.
Voor wie extra exemplaren wil of het bouwplan opnieuw wil downloaden, is het beschikbaar via deze link: ORIGAMI BOUWPLAN MINI
Samenwerking die inspireert
Deze campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Roularta Advertising, MINI en dentsu. Met hun expertise en visie hebben zij een concept ontwikkeld dat perfect aansluit bij de waarden van duurzaamheid en innovatie. Roularta Advertising laat met deze campagne zien hoe printmedia verrassend en impactvol kan zijn, en denkt graag mee over creatieve oplossingen op maat.