Roularta Media Group bevestigt marktleiderschap
Uit de nieuwste Persstudie, jaarlijks in oktober gepubliceerd door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), blijkt dat Roularta Media Group opnieuw scoort in termen van marktaandeel en bereik. Met een indrukwekkend scala aan titels en een lezersbereik van meer dan 3,8 miljoen, blijft Roularta Media Group zijn stempel drukken op het Belgische medialandschap.
De CIM-cijfers: enkele hoogtepunten
Roularta Media Group is trots op de resultaten en benadrukt enkele belangrijke hoogtepunten:
• De Zondag herbevestigt zijn status als het grootste weekblad, zowel op lokaal als nationaal niveau. Met een wekelijks bereik van meer dan 1,3 miljoen lezers, blijft het een onmisbaar medium voor lokale en nationale informatie aan adverteerders.
• Met meer dan 850 000 lezers blijft Libelle het grootste betalende magazine in België. De Franstalige tegenhanger, Femmes d’Aujourd’hui, haalt een weekbereik van 483 000 lezers. Samen bereiken de twee magazines 1 330 000 lezers als nationale marktleider.
• Naast het moedermagazine, vormen ook de bijhorende maandbladen een baken van vertrouwen voor de Libelle/Femmes-vrouw:
Bijna 800 000 fijnproevers smaken Libelle Lekker en Femmes Délices, een stijging tegenover vorig jaar.
Meer dan 520 000 liefhebbers van het buitenleven vinden nog steeds inspiratie in hun geliefde Libelle Nest N/F.
• Plus Magazine bereikt maandelijks 491.700 lezers en vervolledigt hiermee de top 3 van betalende maandbladen naast Libelle Lekker/Femmes Délices en Libelle Nest N/F.
• Feeling en Gael blijven de harten veroveren van vrouwen die verlangen naar stijl, kwaliteit en verfijning. De titels bereiken samen maandelijks 311 000 lezers.
• Bijna 300 000 lezers grijpen wekelijks naar de Krant van West-Vlaanderen. Ook onze website bevestigt zijn toenemend belang: elke week lezen 479 100 mensen het weekblad (gedrukt of digitaal) of bezoeken de website, een welverdiende stijging van 5% t.o.v. vorig jaar.
• De Trends-community groeit en telt inmiddels 450 000 lezers/surfers.
• Knack en Le Vif met al hun bijlages behouden hun vooraanstaande positie en weten wekelijks de honger naar correcte achtergrondinformatie van meer dan 1 miljoen lezers te stillen.
Overtuigde omarming van de digitale koers
Xavier Bouckaert (CEO Roularta Media Group):
“Roularta blijft verder verhoogde inspanningen leveren om meer digitale en family abonnementen te werven, die mee kunnen zorgen voor een stabiele en duurzame groei. Abonnees van Knack en Trends, Le Vif en Trends-Tendances (met print en digital of ‘digital only’) kunnen alle (30) magazines van de groep lezen via de digitale kiosk ‘Mijn Magazines’. Zij krijgen ook toegang tot alle content (elke dag 24 uur op 24) van alle redacties via de app ‘Mijn Magazines’ of via het web. Op deze wijze bevestigt Roularta overtuigend dat ze de digitale koers hebben omarmd.”