Roularta Media Group lanceert virtuele influencer

Roularta Media Group lanceert virtuele influencer voor Flair

Deze week start een wel heel opmerkelijke stagiair op de Flair-redactie: Sassy Soeki, een virtuele influencer. Virtuele influencers zijn al enkele jaren populair in o.a. de VS en Japan, maar in ons land is het concept nog vrij nieuw. Het grootste Belgische mediamerk voor jongeren, uitgegeven door Roularta Media Group, zit in volle digitale ontwikkeling en verstevigt zo haar positie als frontrunner in het aanbieden van relevante content.

Virtuele influencer

Virtuele influencers zijn computergegenereerde karakters die tot leven zijn gebracht met behulp van 3D-modellering, animatie en AI. Ze hebben een unieke persoonlijkheid en stijl, waardoor ze hun publiek kunnen boeien op platformen zoals Instagram, TikTok en YouTube. Met virtuele influencers zoals Sassy Soeki kunnen merken op een innovatieve manier verbinding maken met de juiste doelgroepen via visueel aantrekkelijke content en consistente communicatie, wat steeds belangrijker wordt in marketingstrategieën. 

Een van de eerste en meest bekende virtuele influencers is Lil Miquela, die in 2016 werd gelanceerd. Sindsdien zijn er veel andere virtuele influencers ontstaan, elk met hun eigen unieke verhaal en merk. In vergelijking met de Verenigde Staten en Japan is het concept in België relatief nieuw.

Klara Verzele, Influence Expert:
"Virtuele content creators zoals Sassy Soeki bieden een spannende nieuwe vorm van engagement. Als influence expert zie ik dat de mix van AI en menselijke creativiteit een unieke tone of voice creëert die zowel flexibel als herkenbaar kan zijn. De uitdaging en opportuniteit ligt in het vinden van de balans tussen innovatie en authenticiteit, iets wat voor elke digitale persoonlijkheid belangrijk is."

Digitale innovatie

Met dergelijke baanbrekende initiatieven, zoals deze virtuele influencer, versterkt RMG niet alleen haar marktleidende positie in het magazinelandschap, maar creëert de mediagroep ook nieuwe mogelijkheden voor engagement en merkbeleving. De toewijding aan digitale transformatie stelt RMG in staat om proactief in te spelen op de toekomst van media en de behoeften van het publiek.

Elisabeth Bungeneers, Business Development Manager influencer marketing:
"Ik ben enorm enthousiast over Sassy Soeki en alles wat ze te bieden heeft. Haar uitstraling en unieke karakter maken haar intrigerend om te volgen – je wilt steeds meer van haar zien! Tegelijkertijd biedt dit project unieke kansen voor merken en adverteerders. De samenwerkingen zullen spannend en grappig zijn, en zeker niet onopgemerkt blijven. Een partnership met Soeki is dé manier om jonge doelgroepen, zoals Gen Z en millennials, effectief te bereiken."

Mark Daemen, Directeur Strategie & Innovatie (Roularta Advertising):
“RMG zit in volle digitale transformatie en spijkert stevig aan innovatie en partnerships om de meest relevante mediapartner op de lange termijn te blijven. Contentcreatie wordt een multimediaal proces; bij Flair zelfs digital-first. Door te flirten met de grens tussen de echte en de virtuele wereld weet Flair haar jonge doelgroep te blijven boeien. Dat opent niet enkel nieuwe deuren voor de redactie, maar ook voor adverteerders.”

Partnerships

Sassy Soeki is ontstaan uit een sterke samenwerking tussen verschillende afdelingen binnen en buiten RMG. In partnerschap met Uncanny, een vooraanstaande creatieve studio die uitblinkt in technische uitvoering en design, heeft de Flair-redactie zich toegelegd op het karakterontwerp en de visuele uitwerking. Door onze gedeelde passie en enthousiasme hebben ze een aantrekkelijk en uniek karakter weten te creëren.

Instagram: https://www.instagram.com/sassy_soeki/
TikTok: https://www.tiktok.com/@sassy_soeki