Slim print adverteren?

Slim print adverteren met QR codes

Slechts een paar blokjes, maar ongelofelijk krachtig. QR-codes, wat staat voor quick-response code, kunnen de kloof tussen de fysieke en digitale wereld in no-time overbruggen. Graag delen we enkele veelzeggende cijfers van een recente Magixx-studie*, die tonen hoe u dankzij QR-codes nog beter met uw doelgroepen kan interageren!

Interactieve ervaring

De meest recente barometer toont hoe 90% van de bevraagden de techniek kent en hoe 22% het reeds gebruikt. QR-codes voegen een interactief element toe aan advertenties. Ze moedigen uw doelgroepen aan om actie te ondernemen door de code te scannen en betrokken te raken bij aanvullende inhoud of activiteiten.

Read, Scan, Repeat

Zo is 35% bereid om een QR-code te gebruiken om meer merkinformatie te verkrijgen nadat ze een printadvertentie hebben bekeken. Consumenten kunnen snel en gemakkelijk meer te weten komen over een product, service of promotie door simpelweg een QR-code te scannen. Dit bespaart hen tijd en moeite die anders nodig zou zijn om handmatig een webadres in te voeren.

QR-codes kunnen worden gekoppeld aan online winkels of check-outpagina's, waardoor consumenten direct toegang hebben tot aankopen na het scannen. Zo voerde Knack & Le Vif Sports onlangs een actie waarbij abonnees een pre-order konden plaatsen om de GIRO Gids aan een voordeeltarief te verkrijgen door simpelweg een QR-code te scannen. Resultaat? Maar liefst 1471 abonnees plaatsten een pre-order!

 

 

Praat erover! Gebruik het! 

Er is nog werk aan de winkel op vlak van adoptie van QR-codes in België. Meer dan 3 op 4 bevraagde Belgen wil hier graag meer over leren. Een schat aan mogelijkheden met andere woorden!  Adverteerders hebben de vrijheid om QR-codes op innovatieve manieren te integreren in hun campagnes. 

Of het nu gaat om het verstrekken van aanvullende informatie, het aanbieden van kortingen of het creëren van een multimediale ervaring, QR-codes zijn een handig hulpmiddel voor adverteerders die willen opvallen en converteren in een steeds competitievere markt. 

Kortom: print is een zeer krachtig platform voor adverteerders (dat wist u al dankzij de #fanfactor studie), en dankzij QR-codes kan u die kracht ook effectief meten. 

Benieuwd hoe QR-codes jouw advertenties naar een hoger niveau kunnen tillen?  Contacteer dan Mireille De Braekeleer! 

* Bron: Aqrate Tracker (september 2022, n = 330)