Verantwoord adverteren op onze paper wrap

Verantwoord adverteren op onze paper wrap

Stapsgewijs trachten we onze ecologische voetafdruk te verkleinen. Vorig jaar stelden we nog onze Roularta Carbon Calculator voor, waarmee adverteerders de uitstoot van hun campagne kunnen compenseren door aanplantprojecten in Kenia en Europa te ondersteunen. Zo werd volledig CO2-neutraal adverteren mogelijk. Eveneens vorig jaar lanceerden we de paper wrap. Nu zijn we klaar om deze oplossing wekelijks aan te bieden aan de lezers van Libelle en Trends. Ook andere magazines zullen volgen.

 

Met meer dan 850.000 lezers blijft Libelle het grootste betaalde magazine in België. Ook de Trends-community groeit en telt inmiddels 450.000 zo’n lezers/surfers. Dankzij deze innovatieve wrap wordt maar liefst 30 kilometer aan plastic folie bespaard per 100.000 exemplaren. Libelle wordt vanaf nu altijd verspreid in een papieren wrap. Plastic vervangen door papieren verpakking vraagt een belangrijke investering van Roularta Media Group. Om het vervangingsproces te bespoedigen, biedt Roularta Advertising bedrijven aan om de paper wrap te bedrukken met een advertentie. Zo verschijnen ook Trends en Plus Magazine in een paper wrap, als een adverteerder daartoe bijtreedt.

Els Michiels, Head of Product Management & Insights bij Roularta Advertising:

“Niet enkel is de paper wrap van onze magazines een advertentiemogelijkheid die gigantisch veel visibiliteit geeft, het boost meteen ook het duurzame imago van de adverteerder, doordat deze actief meewerkt aan het bannen van plastic waste. Dit is een belangrijke tweede stap nadat we eerder ook al de mogelijkheid introduceerden om CO2-uitstoot te neutraliseren via het ‘offsetten’ van printadvertenties.”

  • De paper wrap is een milieuvriendelijk alternatief voor de klassieke plastic verpakkingen. U toont niet alleen uw merk, maar ook uw toewijding aan onze planeet.
  • De paper wrap heeft enorm veel stopping power. Wanneer abonnees hun geliefde magazine uit de brievenbus halen, zien ze als eerste úw advertentieboodschap – er valt niet naast te kijken.
  • Uw advertentie bereikt onze lezers tweemaal – eerst bij het openen van de wrap en vervolgens wanneer ze het tijdschrift lezen. Dit betekent meer aandacht en een grotere kans op effectieve verwerking van uw boodschap. Herhaling werkt.
  • Laat uw creativiteit de vrije loop bij het ontwerpen – een bon, een wedstrijd, ...? Maak een visueel aantrekkelijke en boeiende boodschap die lezers niet kunnen negeren.

* De paper wrap is altijd in combinatie met minimum 1/1 pagina in magazine of insert (tarief op aanvraag)