Flairlezers & social media
Flairlezers & social media
Social media zijn alomtegenwoordig in ons leven. Dit is ook zo voor de lezers en lezeressen van Flair. Roularta Research zocht begin 2020 uit hoe zij sociale media beleven. 665 lezeressen en lezers vulden hier een enquête over in.
Gebruik van social media
Uit de enquêteresultaten blijkt dat de Flairlezer gemiddeld 3 accounts heeft op sociale media. Hoe jonger de respondent, hoe meer accounts deze heeft. 99% van de respondenten heeft een account op Facebook, 89% heeft een account op Instagram. Pinterest en Snapchat volgen op een gedeelde 3e plaats, met 57% van de respondenten.
98% van de respondenten checkt meermaals per dag zijn of haar sociale media. 44% doet dit zelfs meerdere keren per uur. Het gebruik van sociale media blijft in de meeste gevallen beperkt tot scrollen: 79% van de respondenten post hooguit enkele keren per maand zelf iets op sociale media.
Invloed van social media
Sociale media nemen duidelijk een belangrijke plaats in in het leven van onze Flairlezers. Toch geeft 52% aan dat zij sociale media niet echt nodig hebben in het leven. Zij zijn zich ook bewust van de impact die sociale media hebben. 85% vreest voor de negatieve impact die sociale media hebben op het zelfbeeld van jonge vrouwen. 1 op 3 respondenten heeft zelf al een negatieve impact op zijn of haar zelfbeeld ervaren door sociale media.
57% van de Flairlezers volgt een of meerdere influencers op sociale media. Zij zijn vooral geïnteresseerd in beauty (42%), celebs (37%), mode (36%) en reizen (28%). Slechts 1 op 10 van de respondenten laat zich enigszins beïnvloeden door berichten van influencers. Toch heeft 1 op 3 zich al eens laten verleiden tot een aankoop door een post van een influencer.
Benieuwd naar een uitgebreider rapport over het gedrag op social media van Flairlezers? Neem dan gerust contact met ons op.