Kleerkastenquête 2023
Fashion adverteerders: dit moet u weten
Interessante conclusies uit onze recente kleerkastenquête, een online bevraging bij 1835 respondenten (Flair/Feeling-lezers, klanten e5 mode) in de lente van 2023
Inspiratie
Meer dan 1 op 2 vindt magazines een belangrijke inspiratiebron voor mode-aankopen. Maar naar wat voor inspiratie zijn ze op zoek?
Met deze inhakers worden uw volgende fashion advertorials een gegarandeerd succes:
- 87% is op zoek naar tips om zich te kleden naar hun figuur
- 1 op 3 volgt modetrends en past ze toe
- 1 op 3 vrouwen shopt naar aanleiding van een nieuw seizoen
- 54% vindt shoppen voor speciale gelegenheden (bv. een trouw) belangrijk
- 58% mannen en 54% vrouwen shopt om koopjes te doen
Impulsaankopen
1 op 3 mannen en 1 op 4 vrouwen geeft aan dat kledingaankopen meestal niet gepland gebeuren. Via online banners of advertorials, bijvoorbeeld, zijn ze maar één klik verwijderd van uw webshop.
Be social
Meer dan 1 op 2 -35-jarigen zoekt inspiratie voor nieuwe kledij op Instagram. Investeren in uw social media presence is dus onontbeerlijk om deze jonge doelgroep te bereiken.