Kleerkastenquête 2023

Fashion adverteerders: dit moet u weten

Interessante conclusies uit onze recente kleerkastenquête, een online bevraging bij 1835 respondenten (Flair/Feeling-lezers, klanten e5 mode) in de lente van 2023

Contacteer ons voor meer inzichten

Inspiratie

Meer dan 1 op 2 vindt magazines een belangrijke inspiratiebron voor mode-aankopen. Maar naar wat voor inspiratie zijn ze op zoek?

Met deze inhakers worden uw volgende fashion advertorials een gegarandeerd succes:

  • 87% is op zoek naar tips om zich te kleden naar hun figuur
  • 1 op 3 volgt modetrends en past ze toe
  • 1 op 3 vrouwen shopt naar aanleiding van een nieuw seizoen
  • 54% vindt shoppen voor speciale gelegenheden (bv. een trouw) belangrijk
  • 58% mannen en 54% vrouwen shopt om koopjes te doen

Impulsaankopen

1 op 3 mannen en 1 op 4 vrouwen geeft aan dat kledingaankopen meestal niet gepland gebeuren. Via online banners of advertorials, bijvoorbeeld, zijn ze maar één klik verwijderd van uw webshop.

Ontdek onze digital ad solutions

Be social

Meer dan 1 op 2 -35-jarigen zoekt inspiratie voor nieuwe kledij op Instagram. Investeren in uw social media presence is dus onontbeerlijk om deze jonge doelgroep te bereiken.

5 redenen om mediamerken als influencer in te zetten